ЦИФРОВА ОСВІТА

ОСВІТНІ СЕРІАЛИ

Діджитал-фізкультура для школярів за участі зірок спорту

Про кібербулінг для підлітків

Вступ: діджитал-маркетинг для школярів та студентів



Медіаграмотність. З чого почати

/Files/images/sport__mi/6.jpg

Проєкт “Дружня школа” радить, як допомогти учням стати медіаграмотними.

Олександра Дмитренко, журналістка проєкту “Дружня школа”, спеціально для “Нової української школи

НУШ покликана підготувати учнів до життя в суспільстві, навчити практичних навичок, які допоможуть їм у повсякденні.У світі, яким керує інформація, дитина мусить вміти її критично оцінювати, знати, яким джерелам можна довіряти, що таке фейкові новини та як захиститися від маніпуляцій.Сучасні діти мають справу з інформаційним простором з найменшого віку (через ґаджети, телебачення, зовнішню рекламу тощо). Тому вони повинні знати, що таке медіаграмотність уже в початковій школі.

Інформація, яку людина отримує щодня через ЗМІ та соціальні мережі, формує її свідомість.Типова освітня програма початкової школипередбачає змістову лінію “Досліджуємо медіа”, відповідно до якої учні мають набути навичок, пов’язаних із медіапродуктами. Інтегрована в початкову школу, медіаосвіта допомагає школярам критично мислити, вчитися шукати й перевіряти інформацію, аналізувати медіаповідомлення і самостійно створювати такі медіапродукти.

Як споживати інформацію правильно і про що варто розповісти учням?

  • Перевіряти факти.Діти схильні довіряти всьому, що чують від дорослих. Важливо навчити їх із найменшого віку принципу “довіряй, але перевіряй”, іншими словами — критичному мисленню. Для цього можна використатигру “3 факти про мене”: кожен учень вигадує три факти про себе, один з яких неправда, й називає їх перед класом. Діти намагаються здогадатися, який із цих фактів хибний, ставлячи уточнювальні запитання.
  • Перевіряти джерела інформації.Автори посібника для вчителів“Медіаграмотність у початковій школі”пропонують такий підхід: пояснювати дітям, що таке “здорове” медіаповідомлення на прикладі “медіаїжі”, яку ми споживаємо кожного дня. “Медіакухар”, тобто автор повідомлення, обирає, з яких “продуктів” готувати, а люди обирають, якій “кухні” надавати перевагу — здоровій, тобто правдивій інформації, чи фастфуду жовтої преси. Харчування має бути збалансованим. Так само і “медіахарчування” має складатися з різних і перевірених джерел, аби не отруїтися фейками та джинсою.
  • Не плутати факти з оціночними судженнями.Для того, щоб навчити дітей розрізняти такі повідомлення, підготуйте кілька прикладів, аби учні аргументували, чому це факт чи судження. Наприклад: “Зима — холодна пора року” (факт), “Зима — найгірша пора року” (судження) тощо.

Більше ігор та практичних вправ для розвитку медіакомпетентності можете знайти у посібнику“Медіаграмотність у початковій школі”, рекомендованому Міністерством освіти і науки України. Він має на меті сформувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа. Через вправи та ігри діти, крім іншого, розвивають усне та писемне мовлення, вчаться аргументувати свої думки та з повагою ставитися до поглядів інших.

Співавторка згаданого посібника Інна Івановазапевняє, що вміння правильно користуватися медіа стає у пригоді й учителю. Адже використання медіаресурсів під час навчання допомагає наочніше пояснити матеріал та зацікавити, особливо покоління, яке не пам’ятає часів без інтернету.


LOGO

ТВІЙ НАВІГАТОР У СВІТІ МЕДІА

Мультимедійний онлайн-посібник «МедіаДрайвер» від ГО «Детектор медіа». На сайті проекту йдеться, що онлайн-посібник знайомить підлітків зі світом медіа, розповідає, як виявляти фейки, маніпуляції та протистояти їм.

Онлайн-посібник, окрім текстової інформації містить інфографіку, відео, мультфільми. Також платформа навчає використовувати можливості медіа в повсякденному житті й у роботі та критично сприймати все, що пропонують медіа.

Навчальна онлайн-гра «Медіазнайко» (http://www.aup.com.ua/Game/), адаптована Академією української преси

«Медіазнайко» дає можливість у цікавій ігровій формі дізнатися якомога більше про інформаційне (медійне) поле.

Кiлькiсть переглядiв: 178

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.