Поради учням
Дорогий друже!
Держава витрачає багато коштiв для того, щоб ти мав пiдручник. Тож нагадуємо про єдинi вимоги до учнiв щодо використання та збереження пiдручникiв:
- Пам’ятай, що дбайливе ставлення до книги – завдання державного рiвня.
- Одержавши пiдручники, обгорни їх, відведи їм місце на книжковій полиці.
- Слiдкуй за чистотою книг, не читай пiд час їжi, не бери пiдручники брудними руками.
- Не загортай cтopiнок, а користуйся зaкладкою.
- Не роби на cтopiнкax пiдручників помiток, записiв тощо.
- Не перегинай книги під час читання.
- Не клади в книги олiвцi, ручки, iншi товстi предмети: вiд цього рветься палiтурка.
- Слiдкуй за станом підручників, своєчасно ремонтуй їх.
- Пам’ятай: пiдручники повинні служити учням не менше 5 років, бути чистими і цiлими.У кiнцi навчального року своєчасно повертай пiдручники до бібліотеки. Їх чекають твої молодші товаришi.
- Якщо ти випадково загубив чи ненароком зіпсував шкільний підручник, тобі необхідно повернути до бібліотеки однойменну або рівноцінну за змістом і вартістю книгу.
- Бережи свого вipногo, мудрого друга – книгу!
Вимоги до читача
- Перед тим як розпочати читання, вибери книжку, в якій розкривається зміст матеріалу, що ти вивчаєш.Пам'ятай, що читання – одне з найважливіших занять у самоосвіті і ставитися до нього треба серйозно.
- Слід урізноманітнювати прийоми і способи читання.
- Читаючи, думай, шукай головне, основне, найістотніше.
- Не поспішай, не ковтай книгу, вдумайся в логіку і зміст того, що ти читаєш. Домагайся, щоб кожне речення, кожне слово, термін, фраза були добре зрозумілі, не залишай незрозумілого.
- Читай з олівцем у руках, роби потрібні помітки .
- Обов'язково конспектуй прочитане. Конспект зберігається надовго, прочитане забувається.
- Розпочату роботу доводь до кінця. Не залишай книжку недочитанною – головне може бути попереду.
- Прочитавши, обдумай, чого навчила тебе книга. Прочитане спробуй пов'язати з життям, з практикою, досвідом. Добре при цьому придумати (знайти) приклади, що підкріплюють прочитане.
- Не забудь пов'язати те, що читаєш (вивчаєш) з раніше вивченим і уявити його в системі знань.Не поспішай кликати на допомогу інших, коли щось незрозуміло.
- Намагайся розібратися самостійно. Де потрібно – змушуй працювати і уяву.
- Читай не тільки «зліва направо», а й повертайся до прочитаного: повторення – найкращий засіб закріплення прочитаного.
- Навчись критично сприймати прочитане.
- Обов'язково ознайомся з рецензіями і відгуками на книжку: один розум добре, а колективний краще.
- Перш ніж критикувати книгу, добре розберись у її змісті .Чужу критику на книжку читай після того, як прочитаєш книжку.
Чотири завдання, які повинні бути розв'язані під час читання:
- Перше завдaння при читанні – це зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
- Дpyre завдання – продумати прочитане.
- Третє – зробити з прочитаного потрібні для пам'яті виписки.
- Четверте завдання – це усвідомити, чого нового навчила книжка.
ЦІКАВЕ: КІЛЬКА ФАКТІВ НА КОРИСТЬ ЧИТАННЯ
- Читання розвиває логічне мислення . Прочитайте «Шерлока Холмса» і ви переконаєтеся в тому, наскільки гострішим став ваш розум, наскільки швидше ви стали міркувати в тій чи іншій галузі. Це, до речі, дуже допомагає в роботі
- Читання має великий вплив на духовний розвиток і моральні орієнтири людини, яка після прочитання того чи іншого класичного твору починає змінюватись.
- Читання книг корисне й батькам. Ви, напевно, не раз помічали, що вам теж хочеться взяти в руки книгу й почитати, коли бачите, як читає ваша дитина.
- Читання хорошої книги допомагає знайти спокій. Якщо ви чомусь стурбовані, вас відвідують сумні думки, візьміть один із творів О. Генрі – і ви про все забудете, так як твори цього письменника надзвичайно дотепні.
- Читання книг покращує роботу мозку. Коли ви читаєте серйозний твір, вам доводиться постійно думати про те, яку думку хотів висловити письменник, і це змушує мозок працювати швидше.
- Читання творів навчить вас спілкуватися з людьми. Вже після прочитання кількох класичних творів у вас прокинеться великий талант оповідача, і ви станете цікавим співрозмовником, справляючи особливе враження на тих людей, які не читають взагалі.
- Читання робить нас молодше. Давно доведено, що організм старіє швидше, коли старіє наш мозок, а читання змушує мозок працювати, у результаті наша старість відсувається.
Відомо, що в умовах психологічного комфорту в головному мозку виробляються особливі речовини – ендорфіни, «гормони радості». Під час читання дотепних книг, гумористичної й сатиричної літератури такі речовини ритмічно надходять у кров, створюючи гарне самопочуття, а цепозитивно позначається на здоров’ї.
Анкета для учнів:
Пропонуємо письмово відповісти на такі питання анкети:
Анкету можна не підписувати
1.Назвіть вашу улюблену книгу? Книги?
2.Хто з героїв книг вам найбільше сподобався? Чому?
3.Про що б вам хотілося читати? ЧОМУ?
• про тварин;
• пригоди;
• фантастику;
• про дітей і школу;
• те, що радять (учителі, батьки, однокласники);
• просто цікаві книги.
4.Чим би вам хотілося займатися у вільний час? Чому? Які?
• Грати в комп'ютерні ігри
;• грати в рухливі ігри;
• читати книги;
• дивитися телевізор;
• допомагати батькам;
• інше.
Коментарi